
 

 

There were several factual errors in the Daily Telegraph report on 
customer complaints about CityRail’s new timetable (Timetable is off the 
rails, 9 November).   

The report said there had been more than 1100 complaints in the first two 
weeks of the timetable, rather than in the first three weeks (to 31 October). 

The report also said there had been 100 complaints per day for the first 
four days of the timetable, when the daily tally of complaints provided to 
the journalist was 14, 94, 148, 107.  

As well as misreporting the facts, the Telegraph failed to include important 
contextual information that was provided to the journalist, prompting the 
CEO to write the following letter to the editor of the Telegraph (published 
10 November): 

 

Your Timetable off the rails (9 Nov) failed to mention CityRail customers took 
more than one million ticketed journeys each working day in the three weeks 
following the introduction of the new timetable.  The number of 
complaints about the timetable over this same period averaged about 50 a 
day.  Hardly a widespread rejection.  In fact, CityRail encouraged this 
feedback (which included compliments, suggestions and queries) to help 
us tweak the timetable, with the result that the average daily number of 
complaints more than halved. 

Rob Mason, CEO RailCorp 

  

 

  
 


